Fear in the Eyes - Life Miniatures



   The next work that I would like to share with you is the bust of a war photographer from Life Miniatures. A year and a half, it was the time that took me to finish painting...
   Kolejną pracą jaką chciałbym się z Wami podzielić jest 'wymęczone' popiersie fotografa wojennego od Life Miniatures. Dlaczego wymęczone, ponieważ bawiłem się z nim przez około 1,5 roku.
   The sculpture created by Ju-Won Jung totally match me. I don't prefer historical models, but this bust has so much character that I couldn't go indifferently. The best part of course is a face that is full of details. Expression is poured out 😊 The jacket was the element through which I didn't make a progress in painting. It is very complicated and time-consuming. The amount of material bumps slightly overwhelmed me, but after all I managed to finish it.
   Rzeźba stworzona przez Ju-Won Jung'a totalnie do mnie trafiła. Nie przepadam za modelami historycznymi, lecz to popiersie ma tyle charakteru, że nie mogłem przejść obojętnie. Najlepszym elementem oczywiście jest twarz, która jest turbo-dokładna. Ekspresja aż się wylewa 😊 Natomiast sama kurtka była elementem, przez który zarzuciłem postępy na rzeźbie. Jest ona mega skomplikowana i pracochłonna. Ilość załamań materiału trochę mnie przerosła, lecz ostatecznie udało się ją skończyć. 
   I am most satisfied with a head. I spent most of my time on this part. I worked carefully with blends, adding a huge amount of small dots to create the pores. It was only after the eyes were painted that the face look full of life. From the beginning I knew what I wanted to achieve and how to name my work - Fear in the Eyes. The original picture show a war reporter, whom Ju-Won Jung has sculpted perfectly. I also wanted to make some glasses for him, but it was a little overwhelming task for me.
   Najbardziej zadowolony jestem oczywiście z głowy i w sumie spędziłem nad nią najwięcej czasu. Dopracowywałem skrupulatnie blendy dodając do tego ogromną ilość małych kropek sprawiających wrażenie porów. Dopiero po wymalowaniu oczu twarz nabrała życia, a zarazem przerażenia. Od początku wiedziałem co chcę osiągnąć i jak nazwać pracę - Fear in the Eyes. Oryginalne zdjęcie przedstawiające postać reportera na podstawie, której Ju-Won Jung wyrzeźbił swoje popiersie również robi wrażenie. Co prawda chciałem dorobić mu jeszcze parę okularów, które owa postać powinna mieć, lecz trochę mnie to zadanie przerosło (coś tam wyszło, ale efekt mnie nie zadowalał).


Oryginal boxart painted by Sang-Eon Lee
Oryginalny boxart malowany przez Sang-Eon Lee


   In conclusion, I would recommend anyone to paint this model. It gives a lot of possibilities, but as I have already written he is time-consuming and demanding. Would I like to paint it again?  I think so. I would focus on totally different aspects now. An interesting motive would be to present a reporter in a brown monochrome or with the different light thrown from the bottom of his right cheek.
   Podsumowując, polecam każdemu zmierzenie się z tym modelem. Daje ono ogromne pole do manewru, ale jak już napisałem jest ono pracochłonne i wymagające. Czy chciałbym jeszcze raz je pomalować? Chyba tak. Skupił bym się teraz na totalnie innych aspektach. Ciekawym motywem byłoby przedstawienie reportera w brązowym monochromie, lub ze światłocieniem rzuconym od dolnej strony prawego policzka.












   My work did not have much opportunity to appear at the events, but it will certainly catch up :) So far he managed to get:
Duke of Bavaria 2017 - gold for the whole show in the 'Standard Single Miniature' category
Mosson Model Show 2017 - honourable mention from Spanish Magazine about miniatures
- Festiwal Malarstwa i Rzeźby Figurkowej 2017 (only honourable mention) - honourable mention in the ' Bust after 1900' category
   Moja praca nie miała jeszcze zbyt wiele okazji pojeździć po eventach, ale na pewno to nadrobi :) Jak na razie udało jej się zdobyć:
- Duke of Bavaria 2017 - złoto za całą wystawkę w kategorii 'Standard Single Miniature'
- Mosson Model Show 2017 - specjalne wyróżnienie od Hiszpańskiego Magazynu o tematyce Figurkowej
- Festiwal Malarstwa i Rzeźby Figurkowej 2017 (tylko wyróżnienia) - wyróżnienie w kategorii 'Popiersie od 1900)


You can also see the work here:
Pracę możecie również zobaczyć tutaj:







Best regards,
Herrkuba

Translation, 
Herrkuba

Comments

  1. Ja tam strachu żadnego nie widzę. Może zaciekawienie.
    A najbardziej podoba mi się brezentowa kurtałka i aparaty.
    Ale ja się nie znam na sztuce przez duże "SZ". ;)

    ReplyDelete

Post a Comment